یکی از فرمت های پرطرفدار داستان در میان کودکان، قصه کودکانه صوتی و تصویری است. قصه کودکانه صوتی و تصویری معمولا از کتاب ها و داستان های ادبیات کودک به شکل کارتون یا انیمیشن در آمده اند.

قصه کودکانه صوتی و تصویری، با خلق تصویرسازی کاراکتر های موجود در داستان برای کودکان، تبدیل متن داستان به فرمت صوتی و هماهنگی صوت با تصویر، داستان را برای کودکان روایت می کند. در این نوع قصه نویسنده داستان کودکانه، راوی که داستان را برای کودک روایت می کند و انیماتور و تصویر ساز کاراکتر های داستان، قصه کودکانه صوتی و تصویری را برای کودک روایت می کنند.

راوی داستان های کودکانه باید خوش صدا باشد و لحن و تلفظ درست کلمات را در روایت داستان رعایت کند. اگر کودک با صدای راوی ارتباط برقرار کند، علاقه بیشتری به شنیدن و دیدن ادامه داستان دارد؛ اما اگر صدای راوی خوب نباشد، کودکان همان ابتدا از شنیدن داستان سر باز زده و خود را مشغول کاری دیگر می کند.

کیفیت انیمیشن نیز در تصویرسازی ذهنی کودک و ارتباط او با داستان تاثیرگذار است. هرچه خلق تصویر شخصیت های داستان طبیعی تر بشاد، ارتباط کودک با داستان بیشتر و عمیق تر خواهد بود.

جان بخشی به اشیاء یا حیوانات و تصویر سازی آن ها در ذهن کودکان، از دشوارترین و مهم ترین کار ها در حوزه ادبیات کودک محسوب می شود. کودکان به سختی با یک اثر (اعم از داستان، کارتون، برنامه یا حتی آدم ها) ارتباط می گیرند؛ به همین دلیل است کار کردن در بخش کودک و سرگرمی او، سخت تر و در عین حال شیرین تر از کار کردن برای سایر گروه های سنی است.

کودک باالفطره بازیگوش است؛ حتی آرام ترین کودکان نیز در تنهایی یا با همسالان خود شیطنت می کنند و بازی و سرگرمی را دوست دارند. همین امر تشخیص بیش فعالی کودکان را برای والدین دشوار کرده است. در بیشتر موارد، نوزادانی که در خواب خود مشکل دارند یا در یکی دوماه اول زندگی، زیاد گریه می کنند، در آینده دچار اختلال بیش فعالی می شوند.

والدین باید بدانند که بیش فعالی کودکان یک عارضه است که نیاز به درمان دارد و نباید آن را با شیطنت های طبیعی کودکان در آن سنین اشتباه گرفت و آن را یک حسن در کودک تلقی کرد. کودک بیش فعال، دچار کمبود ترشح هورمون آدرنالین در مغز است که برای جبران این کمبود و درمان بیش فعالی کودکان باید به روانپزشک مراجعه کرد.

در کودکان گروه الف، سه نوع بیش فعالی وحود دارد؛ بیش فعالی نواع اول، نوعی بیش فعالی در کودکان است که کودک در آن فاقد تمرکز حواس است. در بیش فعالی نوع دوم، فعالیت های تحرکی یا زبانی کودک بسیار زیاد و غیر قابل کنترل است. ترکیب نوع اول و دوم با یکدیگر، نوع سوم بیش فعالی کودکان را به وجود می آورد؛ یعنی کودک هم پرجنب و جوش است و هم تمرکز حواس او روی مسائل بسیار کم است.

با مراجعه به سایت وولک می توانید به مقاله های روانشناسی و کاربردی متعدد در حوزه تریبت کودکان دسترسی داشته باشید.

قصه صوتی کودکانه

قصه صوتی

قصه کودکانه صوتی و تصویری

قصه کودکانه شب صوتی

قصه کودکانه صوتی

قصه کودکانه صوتی

قصه های کودکانه صوتی

کودک ,داستان ,کودکان ,بیش ,های ,فعالی ,بیش فعالی ,صوتی و ,قصه کودکانه ,کودکانه صوتی ,و تصویری
مشخصات
آخرین جستجو ها